Weekendje Mole en meer...!

Even een tijdje stilte, helaas, maar soms werkt niet alles mee zoals we graag willen! Dan valt de stroom weer eens uit, dan is het internetcafe gesloten, dan valt de regen weer met bakken uit de lucht....maarrr hier zijn we weer! Donderdag zijn we verder gegaan met de bouw, alles is nu mooi op hoogte, de kozijnen staan allemaal en het beton voor de kolommen kan worden gestort. Jaap en Fokke zijn nog steeds dapper bezig met het plaatsen van dakgoten en regenpijpen en de dames houden zich bezig met het buitenmeubilair in de verf te zetten, het ziet er weer stukken frisser uit! Maar na al dat gezwoeg in de hitte, het is vaak 40 graden, hebben we vrijdag een vrij weekend. We gaan op weg naar Mole National Park, we hebben er zin in! De taxirit gaat de eerste uren vrij relaxed, maar de laatste 2 uur is een ware beproeving. Arme asssen, arme schokbrekers, arme achterwerken! Maar het is allemaal de moeite waard, we zitten in een prachtig park op een heuvel, met zwembad en prachtig uitzicht. De wrattenzwijnen voelen zich ook gelijk thuis bij ons, want ze wandelen nog net niet mee naar binnen! De volgende dag moeten we om 7 uur klaar staan voor de safari te voet. Helaas hebben de olifanten belangrijkere zaken te doen, het is namelijk mating season! We snappen dat de prioriteiten anders liggen maar jammer is het wel! We hebben een ervaren gids, met geweer, dat is wel een veilig idee. We dachten dat we gewoon over paden zouden lopen, nou nee dus, hup het struikgewas in, oke, dan doen we dat! We zien bushbucks, antilopn en bavianen en een hol van een groot stekelvarken. Helaas helaas, komt er een inktzwarte lucht opzetten, en maar even of het begon te hozen. We gingen toen maar eerst ontbijten en we vervolgden de tocht toen het weer droog werd. Het was nogal een zompige toestand, het liep ons geregeld over de schoenen. Door olifantengras, manshoog, langs olifantenpoep, dat dan weer wel en ook trapten we nog bijna een krokodil op zijn staart, we schrokken ons een ongeluk, zo dichtbij. Ook de gids was daar niet op bedacht, maar behield zijn afrkaanse kalmte. Gelukkig maar! Toen bleek een achtergebleven olifant toch recent in de buurt te zijn geweest, dus opnieuw op zoek naar deze zwaargewicht, we zijn er bijna volgens Isa, de gids. Maar toch moesten we terugkeren zonder Dombo te hebben gespot, beetje jammer. In de middag konden we even bijkomen van al die belevenissen in het zwembad, heerlijk! Ook nog eens lekker gegeten! De volgende dag konden we weer in de taxibus terug, weer al hotsebotsend over de zandwegen, wat een belevenis weer. We konden even aan de kant van de weg de benen strekken, helaas weer pal voor een bijennest, waarom ook niet. En prompt werd Leonie natuurlijk gestoken, in haar nek nog wel, pijnlijk. Om half drie zondagmiddag waren we weer thuis op PCC, uitgeteld en heel erg toe aan een koude douche, want in het hotel in Mole werkten deze niet, ach ja. Dat je zelfs dan blij kunt zijn met een koude douche, je leert wel relativeren hier. Vandaag zijn we weer verder gegaan met verven en beton storten voor de pilaren. Vanmiddag nog een rondleiding gehad door het ziekenhuis, bijzonder zullen we maar zeggen......! Maar wel heel interessant. We hopen alleen niet dat we er gebruik van hoeven te maken de laatste dagen haha! Verder krijgt het thuisfront nog even de groeten van ons allemaal, en in het bijzonder Tessa Meier, die vandaag 21 jaar is geworden en het moet vieren zonder moeder en broer, Tes, gefeliciteerd van ons allemaal!! Tot zover onze belevenissen van de laatste dagen.....

Anoniem zei

heerlijk echt africa op zijn best zeg maar . geniet van de laatste dagen en kom veilig weer etrug allemaal.

gr J.W

Lian zei

Dat ziet er goed uit! Geniet nog maar lekker de laatste dagen.
@ Leo: dat is weer es wat anders, een zuigzoen van je vader in je nek.

Belinda vd Bunt zei

wat een mooie foto's ,ben jaloers wat heerlijk om daar te zijn.Wat doen jullie weer veel!Bernard wil je Mabel een knuffel geven van haar "mama"uit Nederland.
Geniet de komende dagen nog van het mooie weer,de geluiden waar je mee gewekt wordt ,het eten en het samen zijn met zoveel bijzondere mensen
lieve groet Belinda vd Bunt

Arjan zei

Leuk verslag en foto's van jullie belevenissen Geniet nog van de laatste dagen.

He papa Albert

Gaat het goed?Leuk ja die verhalen en foto,s.Doe je best en geniet dr nog maar eem van;

xxxxxxxxxxxxxx

Kruuz zei

WAUW fantastisch, vooral oog in oog met een echte krokodil.Olifantjes maar weer bekijken in Emmen:):)
Succes verder!!En genietze!!

Auko zei

Mooie foto's!!
Succes nog even de komende week.

@ Hanriƫt: schoonmoeders geniet er nog even van heh!!! Ben benieuwd naar de verhalen:)

Hey Zwager Albert.

Leuke foto's hoor en mooie verhalen. Geniet er nog een paar dagen van.
Tot ziens maar weer in ons koud landje.

groetjes Sjoukje en fam.

HenkBouwers zei

Hallo Fokke! Weer heel wat dakgoten geregeld zo te zien, fijn dat je weer heelhuids terug bent, groet Henk (tot ziens op de camping)